Aplink mokyklą...

images/stories/joomrotator/Fasadas2016.jpg
images/stories/joomrotator/krepsiniokors.jpg
images/stories/joomrotator/mokyklaziema2ss.jpg
images/stories/joomrotator/mokyklaziemass.jpg
images/stories/joomrotator/stadionas4kors.jpg
images/stories/joomrotator/stadionas5kors.jpg
images/stories/joomrotator/stadionas6kors.jpg

Pirmoji nuotolinio mokymo(si) savaitė

Print
PDF

1Mokykla įveikė pirmąją nuotolinio mokymo(si) savaitę, be abejo, iššūkių buvo daug, nes visą mokymąsi teko perkelti į virtualią aplinką. Pasirinkome el.dienyną EDUKA ir „Eduka klasė" platformą. Kadangi visą savaitę strigo „EDUKA klasės" platforma, kuri ne tik kad užstrigdavo, bet ir pradangindavo visas mokytojų sukeltas užduotis, tad mokytojams buvo iššūkis jas persiųsti mokiniams iš naujo kitais informacijos šaltiniais. Mokiniams – susiorientuoti informacijos gausoje. Vaizdo pamokoms mokytojai naudojo Zoom ir Messenger.

Kas pavyko? Perplanavome pamokų tvarkaraštį dalykų blokais, kad mokiniams nebūtų didžiulio pateikiamų užduočių krūvio, atskyrėme konsultacijoms jungtines klases, pavėlinome pamokų laiką.

Taip pat kiekvienas mokytojas sukūrė uždaras savo dėstomo dalyko Facebook grupes, kur Messenger pagalba bendravo su mokiniais. Privalumas – mažos klasės, uždaros jų grupės.

Džiugu, kad aktyviai įsitraukia visa bendruomenė: ir tėvai, ir mokiniai, ir mokytojai. Jeigu šeimoje yra visos IT, tuomet ugdymo problemų nekyla. Jeigu vaikai motyvuoti, galima tik džiaugtis, tai savivaldus, personalizuotas mokymas(is), puikus mokėjimo mokytis kompetencijos ugdymo būdas. Vaikai įpranta prie ritmo, režimo, tvarkos, taisyklių, savarankiškumo, atsakingumo, susitarimų, jų laikosi, kasdien teikia grįžtamąjį ryšį klasių, grupių ir mokyklos vadovams.

Problemos. Techninės: stringa technika, nėra ryšio ar vaizdo, garso, nepavyksta pasiekti užduočių, nėra priemonių, kompiuteriai irgi seni. Sudėtinga suderinti mokymąsi, kai šeimose yra keli vaikai, o jei dar nuotoliniu būdu dirbantys tėvai.

Mokytojams padaugėjo darbo ruošiantis nuotolinėms pamokoms, papildomai reikia konsultuoti tiek tėvus, tiek mokinius, daug laiko gaištama dėl nuotolinio mokymo resursų paieško ir strigimo.

Nerimą kelia ilgas vaikų sėdėjimas prie kompiuterio, išvargina nuolatinis žiūrėjimas į ekraną, po to pamokų ruoša, užduočių siuntimas, sukėlimas. Visgi visi sutartinai tvirtina, jog trūksta „gyvo" bendravimo, vaikai pasiilgo mokyklos, darželio.

Taigi, pirmąją nuotolinio mokymo savaitę įveikėme. Kaip sako pamėgtas personažas Karlsonas: "Ramybės, tiktai ramybės, gyvenime visaip atsitinka. Juk nėra nieko, ko neįveiktų truputis meilės, švelnumo ir stiklainis uogienės".