Aplink mokyklą...

images/stories/joomrotator/Fasadas2016.jpg
images/stories/joomrotator/krepsiniokors.jpg
images/stories/joomrotator/mokyklaziema2ss.jpg
images/stories/joomrotator/mokyklaziemass.jpg
images/stories/joomrotator/stadionas4kors.jpg
images/stories/joomrotator/stadionas5kors.jpg
images/stories/joomrotator/stadionas6kors.jpg

Pirmas nuotolinio mokymosi mėnuo

Print
PDF

reflMokykla „įsivažiavo" dirbti nuotoliniu būdu. Džiugu, kad į nuotolinį mokymąsi 100 % įsitraukė visi mokyklos ir ikimokyklinio skyriaus vaikai. Mokykla gavo 25 planšetes, kurias prioritetine tvarka išdalijo vaikams, neturintiems prieigos prie pasirinktos programinės ar skaitmeninės įrangos mokymuisi nuotoliniu būdu namuose, augantiems daugiavaikėse šeimose, tad neliko poreikio ruošti popierinių užduočių. 59 % mokinių, gaunantiems nemokamą maitinimą, kartą per 2 savaites buvo dalijami maisto paketai. Apie 50 % mokinių ir jų tėvų šį laikotarpį vertina gerai: patogi mokymosi aplinka, individualus priėjimas prie kiekvieno mokinio, galimybė čia ir dabar naudotis interneto platformomis, žinynais, žodynais, bet kada galima susisiekti su mokytoju, jeigu kyla neaiškumų, nereikia anksti keltis, sutaupoma laiko vykstant į mokyklą, lankstus tvarkaraštis. Vyresnių klasių mokiniai geba dirbti grupėmis, kartu atlikti užduotis.

Tėvai teigiamai vertiną aiškų dienos ritmą, džiaugiasi galėdami daugiau laiko praleisti su vaikais, dalintis bendroje erdvėje atliktais darbais, toks mokymasis padeda nepasinerti į kasdienybės rutiną, išblaško niūrias mintis. Tačiau juokauja, jog nusibodo nuolatinis vaikų klausinėjimas, kaip atlikti užduotis, nes „mokytoja sakė ne taip".

Kita dalis teigia, jog geriau mokytis mokykloje, nes trūksta tiesioginio mokytojo aiškinimo, kuomet užstrigdavo atlikdami užduotį, kuris viską mato, pastebi, paskatina, kontroliuoja. Draugų. Vaikai pastebi, kad namie labiau kontroliuoja tėvai. Stringa technika, dingsta ryšys. Didelis nuovargis dėl nuolatinio sėdėjimo prie kompiuterių. Daug užduočių reikia atlikti pačiam, o mokėjimo planuotis savo darbą ir mokytis įgūdžių trūksta, ypač pradinukams. Žinoma, kaip ir klasėje yra tokių mokinių, kurie „namų darbų" neatlieka, pamokoje būna tik pasyvūs stebėtojai „kaip Dievas: visi žino, kad jis yra, bet niekas nematė".

Mokiniai pageidauja ilgalaikių projektų, tokių dalykų kaip: muzikos, fizinio lavinimo, dorinio ugdymo, žmogaus saugos. Pastebėjome, kad pagerėjo mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių aktyvumas, bendravimas su mokytojais.

Ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikams pateikiamos projektinės užduotys savaitei ar dviem. Ieškoma kūrybingesnių užduočių, kurios nebūtų susijusios tik su sėdėjimu prie išmaniųjų ekranų, o jas būtų galima atlikti su šeima, pvz.: tyrinėjimai, eksperimentai, skaičiavimai, judėjimo žaidimai, pasakų klausymas, smagiausias projektas buvo „Marš iš gryčios". Džiugu, kad net karantino laikotarpiu mokytojos aktyviai dalyvauja įvairiuose projektuose. Mokykla gavo iš VŠĮ Kaimo verslo ir tinkų plėtros agentūros „Šviečiamosios gyvulininkystės" programos metodinės medžiagos siuntinį, kuris paįvairins vaikų kasdienybę bei padėką iš Alytaus lopšelio darželio „Ąžuolėlis" už dalyvavimą kūrybinių darbų parodoje „Žaisk, juokauk, su raidėmis draugauk". Pradinių klasių mokiniai dalyvavo Biržų ŠPT organizuotoje parodoje „Velykų margutis".

nuo1

nuo2

nuo3

nuo4

nuo5

Mokytojų teigimu, prarastas laiko pojūtis, nes dirbama 24 valandas per parą ir 7 dienas per savaitę. Ypač padaugėjo darbo mokytojams, dirbantiems keliose mokyklose: elektroninių užduočių, laiškų gausa slegia, tenka naudoti daug ir įvairių mokymosi platformų, daug laiško sugaištama ir virtualių vaizdo pamokų pasiruošimui, užduočių taisymui, grįžtamojo ryšio teikimui, nes šįkart „vertintojų" anoje pusėje ekrano yra žymiai daugiau, negu klasėje.

Klasių auklėtojams šis laikotarpis taip pat nelengvas, nes jie atlieka ir IT specialisto, ir psichologo, ir socialinio pedagogo vaidmenis. Daugiausia problemų kyla dėl organizacinio kasdieninio darbo. Daug žinučių, skambučių, klausimų. Sunku susikoncentruoti, reikia atsakyti čia ir dabar. Stengiamės rasti išeitį iš kiekvienos situacijos, kartais ir nepavyksta.

Tobulėja visų ugdymo procese dalyvaujančių grupių skaitmeninio raštingumo kompetencija, nes turime galimybę mokytis visi.

Socialinė pedagogė Audronė Grigienė