Aplink mokyklą...

images/stories/joomrotator/Fasadas2016.jpg
images/stories/joomrotator/krepsiniokors.jpg
images/stories/joomrotator/mokyklaziema2ss.jpg
images/stories/joomrotator/mokyklaziemass.jpg
images/stories/joomrotator/stadionas4kors.jpg
images/stories/joomrotator/stadionas5kors.jpg
images/stories/joomrotator/stadionas6kors.jpg

Vaikų pasiekimų vertinimas

Print
PDF

Pagrindinė vaiko ugdymosi pasiekimų vertinimo paskirtis:

Vertinimas padeda mokytojui geriau pažinti vaiką, jo stipriąsias ir silpnąsias puses, išsiaiškinti silpnųjų pusių priežastis, o taip pat mokytojui pagrįstai ir tikslingai planuoti ugdymą – iškelti vaiko galias atitinkančius ugdymo tikslus, parinkti vaiko ugdymo poreikius geriausiai atliepiančius ugdymo metodus ir priemones, kurti aplinkas, kurios geriausiai atitiktų vaiko prigimtį.

Vertinimo būdai:

Formuojamasis vertinimas – vertinimas individualiai pažangai skatinti, stebėti, kuris vyksta nuolat stebint, susidarant nuomonę, kalbantis su vaiku, diskutuojant, analizuojant. Vertinimas fiksuojamas mokytojo pasirinktoje formoje, užrašuose ar kt. Vaiko pasiekimai vertinami trimis lygiais – Iki pagrindinio, Pagrindinis, Virš pagrindinio pagal Priešmokyklinio ugdymo Bendrojoje programoje pateiktus, konkrečią kompetenciją (kultūrinę, kūrybiškumo, pažinimo, pilietiškumo, skaitmeninę, socialinę, emocinę ir sveikos gyvensenos) apibrėžiančius gebėjimus.

Apibendrinamasis vertinimas – baigus priešmokyklinio ugdymo programą, atliekamas galutinis vaiko pasiekimų vertinimas ir parengiama rekomendacija, kurią pasirašo priešmokyklinio ugdymo mokytojas ir mokyklos direktorius, aptarus su tėvais.

Diagnostinis vertinimas – tai vaikui pažinti ir pirmiesiems jo ugdymosi žingsniams ikimokyklinio ugdymo grupėje numatyti skirtas vaiko žinių ir supratimo, gebėjimų ir nuostatų vertinimas.

Kokios pasiekimų sritys yra vertinamos?

Priešmokyklinio ugdymo Bendrojoje Programoje išskirtos 6 ugdymosi sritys: gamtamokslinis ugdymas, kalbinis ugdymas, matematinis ugdymas, meninis ugdymas, visuomeninis ugdymas, sveikatos ir fizinis ugdymas. Visos ugdymosi sritys yra lygiavertės ir ugdomos integraliai su kompetencijomis. Remiantis kompetencijų raidos aprašu, išskirtos pasiekimų sritys. Jos yra sugrupuotos pagal ugdymosi sritis. Kiekvienoje pasiekimų srityje numatyti pasiekimai suformuluoti atsižvelgiant į vaiko raidos ypatumus ir įgytą patirtį.

Pasiekimai aprašomi 3 pasiekimų lygiais: iki pagrindinio, pagrindinis ir virš pagrindinio. Pasiekimų lygiai skirti formuojamajam vertinimui, t. y., geriau pažinti vaiką, atpažinti jo stiprybes ir tobulintinas sritis, numatyti reikiamą pagalbą vaiko ūgčiai.

Pasiekimų sritis ir pasiekimus rasite čia:

https://emokykla.lt/bendrosios-programos/priesmokyklinis-ugdymas/8?types=5&clases=&educations=

Vaikų pasiekimų vertinimo dažnumas ir fiksavimas:

1. Vaiko daroma pažanga ir pasiekimai vertinami nuolat.

2. Vaiko pasiekimų vertinimas aprašymuoju būdu- trumpais komentarais, nusakančiais, kokios yra vaiko stiprybės, kas jau pasiekta, ką reikia tobulinti, fiksuojamas ir pateikiamas elektroniniame dienyne tris kartus metuose ( I-laikotarpis rugsėjo mėn.pabaiga, II- laikotarpis sausio pabaiga ir III-as gegužės mėnesio pabaiga) pagal septynių kompetencijų ugdymo(si) pasiekimus, kurie aprašomi pasiekimų lygių požymiais (iki pagrindinio, pagrindinis, virš pagrindinio) pagal šešias ugdymo(si) sritis.

3. Tarpinis vertinimas atliekamas esant ugdymo(si) spragoms ar pastebint didelę pažangą.

4. Galutinis vaikų ugdymosi pažangos ir pasiekimų vertinimas pagal visas Programoje ugdomas kompetencijas ir visose Programoje aprašytose pasiekimų srityse ir mokytojo parengta Rekomendaciją pagal Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo priede nustatytą formą parengiama dviem variantais (originalas saugomas vaiko byloje, tėvams (globėjams) atiduodama kopija)

Priešmokyklinio ugdymo mokytojas:

1. Fiksuoja ir kaupia informaciją apie vaiko pasiekimus vaiko pasiekimų apraše, aplanke, skaitmeninėse laikmenose ar kitur – vadovaujamasi įstaigoje priimtais ir su tėvais (globėjais) aptartais susitarimais.

2. Aptaria vaikų pasiekimus ir pažanga su tėvais (globėjais ar rūpintojais) individualiai, bet ne rečiau kaip du kartus per metus.

3. Įgyvendinęs Piešmokyklinio ugdymo programą, atlieka galutinį vaikų ugdymosi pažangos ir pasiekimų vertinimą pagal visas Programoje ugdomas kompetencijas ir visose Programoje aprašytose pasiekimų srityse, aptaria jį su tėvais (globėjais) ir parengia Rekomendaciją pagal Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo priede nustatytą formą.

4.Vaiko, turinčio specialiųjų ugdymosi poreikių, pažangą ir pasiekimus vertina kartu su Mokyklos vaiko gerovės komisija, aptaria su tėvais (globėjais) ir parengia Rekomendaciją, skirtą mokyklai, vykdančiai priešmokyklinio ugdymo, kai vaikui yra rekomenduojama tęsti ugdymąsi pagal Programą papildomai dar vienus metus, ar pradinio ugdymo programą, ar kitam švietimo teikėjui, kuris vykdys priešmokyklinio ugdymo, kai vaikui yra rekomenduojama tęsti ugdymąsi pagal Programą papildomai dar vienus metus, ar pradinio ugdymo programą, ir Mokyklos vaiko gerovės komisijai.

Attachments:
FileDescriptionFile size
Download this file (VAIKO KOMPETENCIJŲ ĮVERTINIMO APRAŠAS.pdf)Vaiko kompetencijų įvertinimo aprašasVaiko kompetencijų įvertinimo aprašas490 Kb