Aplink mokyklą...

images/stories/joomrotator/Fasadas2016.jpg
images/stories/joomrotator/krepsiniokors.jpg
images/stories/joomrotator/mokyklaziema2ss.jpg
images/stories/joomrotator/mokyklaziemass.jpg
images/stories/joomrotator/stadionas4kors.jpg
images/stories/joomrotator/stadionas5kors.jpg
images/stories/joomrotator/stadionas6kors.jpg

Pokyčių mokykla kubu

Print
PDF

kurybinespartnerystesJau treji metai, kai Nemunėlio Radviliškio pagrindinė mokykla dalyvauja „Kūrybinių partnerysčių“ projekte – šiais mokslo metais esame „Pokyčių mokykla kubu“. „Kūrybinių partnerysčių“ projekto esmė – išlaisvinto kūrybiškumo ugdymas, skatinantis pokyčius ugdymo procese. Projekto metu siekiama į ugdymo procesą pažvelgti kitaip, ieškoti būdų, kūrybinių sprendimų, kurie leistų vaikams patirti mokymosi džiaugsmą, o mokytojams nuolat bandyti, ieškoti, klysti, mokytis organizuojant kitokią pamoką.

Šiais mokslo metais nutarėme pasitelkti medijų meno bei psichologijos mokslus, kurie  padėtų aktualizuoti 8-10 klasių mokinių biologijos, chemijos, technologijų  ir geografijos mokomuosius dalykus bei ugdytų mokinių viešojo kalbėjimo įgūdžius. Kitas iššūkis – kaip mokytojams gebėti organizuoti kūrybiškas pamokas, aktualizuoti mokomuosius dalykus taip, kad žadintų vaikų smalsumą ir norą mokytis.

Žinodami mokinių socialinę aplinką, laisvalaikio pomėgius, pastebėjome, kad vaikai daugiausia laiko po pamokų praleidžia socialiniame tinkle Facebook‘e“ - naršydami, poustindami, laikindami, komentuodami, aplaudindami selfius, šierindami linkus ir t.t. Ironiška, bet socialiniame tinkle vaikai praranda socialinius gebėjimus kalbėti, pvz.: niekam nėra problema virtualioje erdvėje pakomentuoti draugo nuotrauką, išreikšti nuomonę, pasiviešinti, ką jis veikia šiuo metu. Būdamas virtualioje erdvėje mokinys jaučiasi saugus, tačiau atsidūręs viešumoje, draugų rate, nedrįsta burnos pravert ar doro klausimo užduoti. Kovoti su socialiniu tinklu tolygu kovoti su vėjo malūnais, todėl nusprendėme pasinaudoti šia erdve, kurioje medijos gali padėti mokinius sudominti dėstomais dalykais.

suandriumi

Prie projekto prisijungė kūrėjai profesionalai – kūrybos agentas - biologas, „Gražutės“ regioninio parko vyriausias specialistas Vytautas  Eidėjus, fotografas ir audiovizualinių menų specialistas Andrius  Grigalaitis  bei modelis, profesionali psichologė Aistė Jasaitytė–Čeburiak.

kpsam_4353ss

Šiuo metu mokyklos bendruomenė priima iššūkius ir išlaisvina kūrybiškumą dalyvaudami integruotose pamokose, pamokose be skambučio, pamokose, kuriose skiriamas dėmesys refleksijai.  Siekiame, pasitelkdami šiuolaikines medijas, vaizduotę, atskleisti dėstomą dalyką per vaidybą, improvizaciją, savęs pažinimą, viešojo kalbėjimo ir bendravimo įgūdžių tobulinimą.

Projektą vainikuos baigiamasis TED renginys  (angl. „Technology Entertainment Design“) – „Idėjos vertos laiko”. Tai tarsi viešojo kalbėjimo  egzaminas ir video darbų pristatymas mokyklos ir vietos bendruomenei apie prasmingą ir kitokį išmokimą.