Visi skirtingi – visi lygūs

Print

tolsketisLapkričio 12-16 dienomis gimtosios, užsienio kalbų, dorinio ugdymo, dailės, istorijos ir pilietiškumo pagrindų pamokos buvo skirtos tolerancijai ugdyti. Pradinių klasių mokiniai ir ikimokyklinio skyriaus vaikai parengė projektą „Įvairialypė šiaurė“. Jie susipažino su šiaurės šalių skirtingais pasakų herojais, juos iliustravo, priglaudė po „Tolerancijos skėčiu“. Tolerancijos sąvoka labai plati, todėl pamokų metu, naudojant patyriminius metodus, buvo bandoma imituoti, atkartoti ir mokyti elgesio modelių, suteikiant mokiniams tikrus arba dirbtinai sukurtus vaidmenis.

Penktokai nagrinėjo ir pristatė mokyklai „Visuotinę Žmogaus teisų deklaraciją“, diskutavo apie žmogaus teises, improvizacinių metodų metu, bandė suvokti, kokia yra socialinė nelygybė ir kaip dėl to pažeidžiamos žmogaus teisės, žiūrėjo ir aptarė filmus „Vilniaus getas 2009“ bei „Pykš-pokšt-tu negyvas“.

tol1

Įvairių metodų ir vaidybinių situacijų pagalba mokiniai gilino žinias apie savo tapatybę, stebėjo išankstines nuostatas, vertino nepažįstamus žmones kaip „skaneriai“ – per 7 s. Gilino žinias apie diskriminaciją, toleranciją ir netoleranciją. Ypač mokinius nustebino tyrimas, atliktas Lietuvoje – į klausimą: „Ar jūs esate tolerantiški?“, visi lietuviai atsakė: „Taip“, tačiau kai antras klausimas būdavo, su kuo nenorėtumėte gyventi kaimynystėje, 80 proc. lietuvių atsakydavo, kad nenorėtų, jog kaimynystėje gyventų „narkomanai“, „čigonai“, „gėjai“.

Mokinių tarpe taip pat buvo atliktas tyrimas, ar jie yra tolerantiški, jis parodė, kad mokiniai yra tolerantiški, draugiški, neturi išankstinių nuostatų.

5tol

Ypač daug diskusijų ir emocijų sukėlė pratimai, skirti diskriminacijai dėl rasės (šeštokai), etninės kilmės (devintokai), negalios (aštuntokai), amžiaus (septintokai), išvaizdos (dešimtokai). Mokiniai patys bandė pajusti įvairias negalias, atlikdami žaidybinius pratimus, jie diskutavo apie pasekmes, kylančias dėl žmonių skirstymo remiantis stereotipais. Stengėsi būti kritiški stereotipams ir nuostatoms. Mokiniai bandė pajusti, kaip jaučiasi negalią turintis žmogus, su kokiomis kliūtimis jis susiduria kasdieniame gyvenime.

Rinko informaciją apie žiniasklaidoje formuojamus grožio stereotipus. Gamino „Tolerancijos skėčius“. Rašė laiškus kitų šalių paaugliams, atliko įvairias užduotis, susijusias su socialine nelygybe, smurtu, patyčiomis, lyčių vaidmenimis ir stereotipais. Kalbėjo apie jaunimo sveikatą.

tol2

Taigi, savaitės darbo rezultatus penktadienio integruotoje pamokoje „Visi skirtingi – visi lygūs“ apibendrino mokytojos R. Lapeikienė, A. Navalinskienė ir S. Balodytė, akcentuodamos, kad nors visi esame skirtingi, gyvename skirtingose pasaulio šalyse, tačiau turime būti tolerantiškesni vieni kitų kultūroms pažiūroms, nuomonei, tikėjimui, įsitikinimui ar elgsenai, pripažinti ir gerbti vieni kitus.

Mokykimės gyventi kartu, įvairiapusiškame pasaulyje ne tik šią savaitę, bet visus metus.