Metodinė diena Latvijoje

Print

Moderni kaimynų mokykla

Viena iš šiuolaikinio mokytojo profesijos kompetencijų – gebėjimas bendrauti užsienio kalba, valdyti informacines komunikacines technologijas, bendrauti ir bendradarbiauti darbo srityje su skirtingų kultūrų asmenimis. Būtent šias kompetencijas nuolatos tobulina Nemunėlio Radviliškio pagrindinės mokyklos mokytojai.

Mėgstame keliauti po užsienio valstybes, ieškodami patirties, naujų idėjų, tačiau nepastebime, kaip gyvena kaimynas, nedrįstame pas jį užsukti, pasidalinti džiaugsmais, o gal rūpesčiais. Ir iš tiesų, visai šalia, tik už 9 kilometrų, ant stataus Nemunėlio (Mėmelės) upės kranto savo trečią šimtmetį skaičiuoja Šenbergo dvare įsikūrusi Skaistkalnės vidurinė mokykla, kurioje mokosi apie 240 mokinių ir dirba 25 mokytojai. Ką žinote apie kaimynus skaistkalniečius? Turbūt girdėjote apie Kanapinės turgų, festivalį „Pavasaris Šenberge“, pučiamųjų orkestrą, kuriam vadovauja buvęs Skaistkalnės seniūnas Janis Kalninš, mokyklai nuo 2005 metų vadovauja direktorė Svetlana Vaverniece, kutrios iniciatyva atnaujinta draugystė su mūsų mokykla, imta dalintis mokytojų pedagogine patirtimi: po du metodinius užsiėmimus kasmet (vienas – Lietuvoje, kitas –Latvijoje), rengti bendrus projektus, varžybas, konkursus.

sk2Šią savaitę kaimynai mus, Stelpės pagrindinės mokyklos mokytojus bei Vecumniekų tarybos narius pakvietė į metodinę dieną „Informacinių technologijų panaudojimas ugdymo procese bei mokinių motyvacijos skatinimas gamtamoksliniame ugdyme“.

Prieš įžengiant į senove alsuojančią mokyklą, reikėtų pasižvalgyti po jos teritoriją. Kalbant apie modernias technologijas, verta paminėti, jog šioje mokykloje įrengta viena moderniausių geoterminių šildymo katilinių Pabaltijo valstybėse, imanti šilumos energiją iš žemės gelmių. Nedidelėje patalpoje esanti naujoji katilinė panaši į namų virtuvę, kurioje įrengti kompiuteriai, o sistemą prižiūrintis žmogus gali ją stebėti net...mobiliajame telefone. Mokykloje pakeisti visi radiatoriai. Palietus juos, susidaro įspūdis, kad jie yra šalti, tačiau koridoriuje esantis elektroninis termometras rodo, jog temperatūra siekia 20 laipsnių. Ši modernizacija, pasak direktorės, mokyklai leis sutaupyti kas mėnesį apie 1000 latų išlaidų šildymo reikmėm.

Europinių projektų dėka, mokykloje pakeisti visi pastato langai, restauruotas senovinis židinys, įrengta moderni biblioteka, informacinis centras, tačiau mokyklos direktorė Svetlana Vaverniece labiausiai džiaugėsi paskutinio projekto „Gamtos mokslų kabinetų aprūpinimas“ rezultatais: renovuotais matematikos, fizikos, chemijos, informatikos, biologijos kabinetais, ypač moderniomis šių kabinetų laboratorijomis, naujais mikroskopais, kurie tiesiogiai prijungti prie interaktyvios lentos su projektoriumi, nešiojamais kompiuteriais kiekvienam mokiniui, bevieliu internetiniu ryšiu, kitomis mokomosiomis kompiuterinėmis programomis, reagentais, (kurių Latvijoje, priešingai negu Lietuvoje, yra išleista labai daug) jų dėka, galima atlikti įvairius bandymus, stebėti procesus, mokiniams ugdymo procesas tampa ne tik modernesnis, bet ir įdomesnis. Mokykla ne kartą apdovanota švietimo ir mokslo, aplinkos apsaugos ministerijų padėkomis už dalyvavimą konkursuose, projektuose: „Tu esi Latvija“, „Mano mokykla“, „Aš – tai Latvija“, „Žalioji pėda“ ir kt. Tokio kabinetų įrengimo ir aprūpinimo mokymo priemonėmis pavydėti gali ne tik ne viena Latvijos, bet ir Lietuvos mokykla.

sk1Mokyklos svečiai turėjo galimybę stebėti fizikos, chemijos, informatikos, matematikos pamokas, kurių metu galėjo įsitikinti naujausių technologijų teikiamomis galimybėmis. Diskutuodami apie stebėtų pamokų kokybę, neabejojome, jog pamokos, kuriose naudojamos naujos modernios technologijos, yra įdomesnės, vaizdingesnės, mokiniams lengviau ir vaizdžiau yra pateikiama mokomoji medžiaga, jų pagalbą lavinami įvairūs mokinių gebėjimai, lengviau galima rasti ir naudoti informaciją, esančią įvairiuose šaltiniuose, atlikti bandymus, gerėja mokinių įgūdžiai dirbti IKT. Augantis mokinių kompiuterinio raštingumo lygis reikalauja atitinkamo ir mokyklų kompiuterizavimo bei mokytojų kompiuterinio raštingumo lygio augimo, jų gebėjimo prasmingiau naudoti informacines technologijas per pamokas.

Tarptautinės metodinės dienos skatina tobulėti mokytojus, dalintis pedagogine patirtimi, suteikia galimybę pasidžiaugti šalia esančių kaimynų pasiekimais. Taip gimė idėja kartu rengti dar vieną tarptautinį projektą „Atrask stebuklų pasaulį Europoje“.