Įgyvendinant vieną iš Olweus patyčių prevencijos projekto veiklų, lapkričio 17 d. mokykloje buvo minima Tolerancijos diena tema: „Visi skirtingi-visi lygūs", kurios tikslas – bendradarbiavimo skatinimas bei saugios emocinės aplinkos kūrimas. „Kitokių" pamokų metu mokiniai, pasidaliję į grupes, dalyvavo netradicinėse dailės terapijos ir pozityvaus elgesio pamokose.
Mes - žmonės, visi esame skirtingi daugeliu atžvilgių ir galime būti identifikuojami pagal daugelį kriterijų: lytį, amžių, fizinius duomenis, seksualinę orientaciją, asmenybės bruožus, pomėgius, gyvenimo būdą, įsitikinimus ir pan. Būtent šios dienos užsiėmimų metu stengėmės apžvelgti mokinių, skirtingų tam tikrais atžvilgiais, santykius, jų gyvenimo būdą, vertybes, kultūrą ir santykius visuomenėje. Didžiausias iššūkis – atrasti būdus, kaip kūrybingai sugyventi ir bendrauti esant skirtumams.
Pirmąją integruotą dailės, technologijų, tikybos, matematikos ir anglų kalbos pamoką vedė mokytojos R. Zemlickienė, R. Plikšnienė, I. Mizarienė, S. Balodytė. Šios pamokos metu mokiniai gamino tolerancijos dienos simbolį – rankas bei ant jų anglų ir lietuvių kalbomis bei matematiniais simboliais užrašė mokinių elgesio vertybes.
Antrąją integruotą lietuvių kalbos, istorijos, etikos ir biologijos pamoką vedė mokytojos E. Timukienė, V. Vaitaitytė, A. Navalinskienė, A. Grigienė, A. Januševičiutė. Improvizuotos pamokos metu mokiniai prisiminė tolerancijos sąvoką, nagrinėjo žmogaus teisių deklaraciją, kūrė elgesio mokykloje, klasėje, visuomenėje taisykles. Praktinių užsiėmimų metu mokėsi geriau pažinti vienas kitą, pasitikėti vienas kitu kaip komanda, suteikti emocinę ir psichologinę pagalbą draugui ištikus nelaimei, pajusti, kaip mes atsitiktinai esame priskiriami tam tikroms grupėms, įsijautė į „kitokio" vaidmenį. Užsiėmimų metu suprato, kad kiekvienas yra skirtingas, bet kartu ir lygūs, buvo skatinami pajusti skirtumą ir sąsajas tarp socialinių, pilietinių, politinių ir ekonominių teisių, apsvarstyti kai kuriuos sudėtingus klausimus, susijusius su žmogaus teisėmis, tobulinti klausymosi ir argumentavimo įgūdžius, geriau suvokti savo elgesio įtaką kitiems, diskutavo apie pasekmes, kylančias dėl žmonių išankstinių nuostatų ir skirstymo remiantis stereotipais. Analizavo, kaip žiniasklaida formuoja lyčių stereotipus.
Šiais užsiėmimais siekėme paskatinti mokinius kalbėti apie mūsų pačių ir pažįstamų patiriamus diskriminacijos, netolerancijos, patyčių atvejus ir tarti griežtą „ne" tam, kuris pažeidė ar ketino pažeisti šias taisykles.
Socialinė pedagogė A. Grigienė